[24/11, 13:56] +98 902 759 0238: [24/11, 13:56] +98 902 759 0238: [24/11, 13:56] +98 902 759 0238:

نصب و نگهداری سیستم های اعلام حریق .

  “اول ایمنی بعد کار” حتی در سیستم های اعلام حریق

احتمالا همه ما حداقل یک بار این جمله را شنیده ایم یا روی دیوار ساختمان های در حال ساخت آن را دیده ایم. بله درست است ، امروزه امنیت در کار بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار می گیرد و وجود استاندارد های کاری اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از این استاندارد ها وجود سیستم های اعلام حریق و سیستم های اطفا حریق است.
 
به دلیل شایع شدن این سیستم ها احتمالا هر یک از ما حداقل یک بار نمونه دستگاه های اعلام حریق و اطفا حریق را مشاهده کرده ایم. از هشدار دهنده ها گرفته تا آب پاش ها و کپسول های محتوی مواد خاموش کننده. با اینکه اغلب ما این سیستم ها را با هم مشاهده می کنیم اما در واقع این سیستم ها به ۲ قسمت مجزا که در کنار یکدیگر فعالیت می کنند تقسیم می شوند.
 
سیستم های اعلام حریق که مجموعه ای از سنسور ها ، دستگاه ها و نشانگر ها
 
سیستم اطفا حریق  که شامل مواد ، مخزن ها و پخش کننده ها هستند.
 
قسمت اول این سیستم ها که اولین بخش فعال شونده آن است سیستم اعلام حریق است. سیستم های اعلام حریق مجموعه ای از سنسور ها ، دستگاه ها و نشانگر ها هستند که به یک کنترلر مرکزی متصل هستند و مسئولیت اصلی آن ها فقط تشخیص دود یا آتش است. این سنسور ها نحوه عملکرد متفاوتی دارند و از راه های مختلفی فعال می شوند اما هدف همه آن ها یکی است و آن هم اطلاع رسانی به افراد و سیستم اطفا حریق است و این اطلاع رسانی از طرق مختلف انجام می شود.
 
اما قسمت دوم این سیستم که در واقع بخش حیاتی آن محسوب می شود ، سیستم اطفا حریق آن است که شامل مواد ، مخزن ها و پخش کننده ها هستند. این قسمت پس از تشخیص دود توسط سیستم اعلام حریق وارد عمل می شود و اقدام به خاموش کردن آتش و دود و رفع خطر می نماید.

نظرات

ثبت نظر

کلیه حقوق این سایت متعلق به برقکاری می باشد